Klantreis, verflenst en de wereld in woord en beeld

F641C0D3-0323-4E62-B9E9-274DAD507612Woorden als klantreis, incompany en brainstormsessie zijn op LinkedIn niet alleen uiterst gewoon, veel gebruikt en worden doelmatig ingezet. Wanneer je de berichten een beetje doorworstelt, wat niet altijd even lekker is maar wat geeft het, waan je je voor eventjes in een andere wereld. Datzelfde gaat trouwens ook voor social-media zoals daar bijvoorbeeld zijn: Facebook, Instagram en vooral en met name Twitter.

Verflenst. Verdorren, verwelken, verleppen. Ik ben ondertussen een groot fan geworden van de Franstalige Netflix-serie ‘Dix pour cent’ (Call the agent). Over een agentschap voor acteurs, actrices en wat al niet meer zij. Als serie een mooi tussendoortje dat het ‘tussen door zijn’ in hogere sferen brengt. Bekende sterren zoals Juliette Binoche, Christopher Lambert, Guy Marchand, Jean Duchardin en Isabelle Huppert komen niet zomaar in beeld. Ze dansen als het ware als volleerde balletdanseres door het verhaal met zeer menselijke trekjes, mooie karakters en in het decor van de tijd en Parijs. Verflenst sloeg trouwens op Juliette Binoche om maar aan te geven dat ze dat nooit, en nooit te nimmer zal zijn.

Ondertussen is er natuurlijk ook werk en het beeldend en verbeeldend proces. Wacht er een kolenkit op het vervolg, is er sprake van een werktitel bij een ander gebruiksvoorwerp dat ik stiekem en lachend omgedoopt heb als ‘MR2’. Neemt het uitzoeken van spullen en inzetten tot het (her)gebruik toe en opent zich de lente als zeldzaam goed werkende metafoor. 

Bitterballenborrel. Sorry, die was ik bijna vergeten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *